Aktuelt

Ohoi senior digital markedsfører! Se hit litt a!

Kristiane Roe Hammer

Daglig leder

Vi søker etter en engasjert, dyktig og strategisk digital markedsfører! Senior trenger ikke nødvendigvis bety at du er gammel, men det er en stor fordel med noen års erfaring fra byrå eller operativ erfaring fra kundesiden.

Om rollen: NewsLab er et fullservice innholdsbyrå som jobber tett med store spennende kunder innen teknologi, underholdning og eiendom.

Stadig flere av kundene våre ønsker og forventer at vi også kan sette opp kampanjer og distribuere det gode innholdet vi lager for dem. Vi har allerede et lite distribusjonsteam, der du vil bli en sentral person som får store muligheter til å forme vår strategi på dette området. Dagene dine ville bestå av å jobbe tett med avdelingen og kundene våre, være med å anbefale hva slags innhold de bør lage, distribuere det og måle og rapportere på resultatene.

Som erfaren ressurs i et lite team vil du være operasjonell, men aller mest fungere som rådgiver. Du vil se på tall, lage rapporter og analysere resultatene.

Om NewsLab:

NewsLab er et innholdsbyrå som består av erfarne tidligere journalister, dyktige videografer og andre kreative og kunnskapsrike innholdsprodusenter og rådgivere. Vi er totalt 28 mennesker  – de fleste med bakgrunn fra pressen, film eller markedsføring. Mens produksjon er og alltid vil være i kjernen av det vi gjør, tilbyr vi også rådgiving, strategier, kurs, PR og ekspertise på sosiale medier, distribusjon og SEO.

Vi er engasjerte i både faget vårt og temaene vi dekker og trives aller best når vi skal formidle komplekse tema og budskap på en engasjerende måte – enten det er teknologi, underholdning, reiseliv eller livsstil.

I tillegg er vi opptatt av å ha det gøy på jobb, og vi har samlet de flotteste folka i et svært fint miljø med foosball, felleslunsjer og content-frokoster. Vi har tidligere vunnet «Årets contentbyrå» tre år på rad, kåret av Dagens Næringsliv og kundene våre.

Dine arbeidsoppgaver:

  • Rådgi våre kunder på hvilke kanaler de skal prioritere, både organisk og i betalte kampanjer, basert på behovene kunden har. Gjøre søkeordsanalyser og andre SEO-tiltak, analysere resultatene
  • Sette opp og administrere annonsekampanjer på Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn
  • Lage rapporter for annonsekampanjer, analysere dem og gi gode råd for optimalisering basert på resultatene
  • Sette opp kanalstrategier
  • Produsere posteplaner. Kanskje er du også kreativ og kan ha ideer for kampanjer til sosiale medier (ikke et krav)
  • Publisere innhold i CMS (publiseringssystem) og SoMe
  • Være med i planleggingsmøter for distribusjonskampanjer
  • Bistå i optimalisering av Google Ads
  • Bruke analyseverktøy som Google Analytics, lage rapporter og bruke resultatene aktivt
  • Delta i møter med kunder og samarbeidspartnere
  • Arbeid med influensere

Litt om deg:

Du har jobbet noen år med sosiale medier, du kjenner disse mediene og hvilke muligheter som ligger der for både annonsering og organisk spredning. Instagram, TikTok, Snapchat, Facebook, LinkedIn, Twitter og YouTube er dine kanaler. Kanskje Reddit også? Du er en tallnerd og liker å leke i Google Analytics og i SEMrush eller lignende verktøy.

  • Faglig sterk og en som får tillit fra andre i faget sitt
  • Nerd på faget ditt som holder deg oppdatert på det nyeste innen sosiale medier og annonsering
  • Liker å jobbe strukturert og strategisk, legger en plan, tester, måler og tilpasser
  • Vant til å jobbe i SEMrush, Business Manager, Google Analytics etc.
  • Utdannelse innen markedsføring, digital kommunikasjon, journalistikk, mediefag, grafisk design eller reklame. Dette er en fordel, men ikke noe krav
  • Har jobbet med performance / digital markedsføring i hvert fall i tre år i medie- eller reklamebyrå, eller kanskje med det samme på det vi kaller kundesiden?
  • Utadvendt, sosial og glad i folk? Men vi liker snille introverte mennesker også!

Håper vi høres!

Vurderer du det litt, eller har noen spørsmål? Ta kontakt med Kristiane på 986 04 388 eller mail kristiane@newslab.no