Aktuelt

NewsLab øker omsetningen – og starter året med et smell

Fra venstre: Fungerende daglig leder i NewsLab, Linn Isaksen, sammen med avdelingslederne Torgeir Mortensen (tekst), Eilen Aalerud (distribusjon) og Julie Simonsen (video).

Foto: Jan Tore Eriksen, NewsLab

Årsoppgjøret på plass, og viser at 2022 ble et godt år for NewsLab – med en omsetning på 31,5 millioner og et resultat på 2,9 millioner før skatt.

– 2022 var et spennende år der vi i NewsLab utvidet satsningsområdene våre, fikk på plass enda flere flotte ansatte og også landet godt økonomisk, sier fungerende daglig leder Linn Isaksen.

2023 har også startet godt:

– Vi har hatt veldig godt driv gjennom årets første måneder, som tradisjonelt har vært litt seige. Våren har spesielt vært bra, med mange spennende oppdrag.

– Siden årsskiftet har vi vunnet anbud med Medietilsynet og Forbrukerrådet, og har i tillegg fått jobbe med flere nye kunder, som Virke, Kron, Norsk Musikkråd, Novo Nordisk og NIF og Special Olympics, sier Isaksen.

Mens mange i bransjen kjenner på tøffe tider, har NewsLab så langt vært relativt skjermet for nedgangen.

– Det kan virke som at det kuttes mest i de store reklamekontoene og at byråer som oss, som i større grad driver med dag-til-dag kommunikasjon, ikke berøres på samme måte. Men vi kjenner fortsatt de urolige tidene på kroppen og jobber ekstra hardt for å sikre oss ny business.

Resultatet til NewsLab for 2022 er omtalt i Kampanje, klikk her for å lese saken.