Aktuelt

Vi vokser og skal ansette tre! Er du et SoMe-talent eller en innholdsprodusent?

Gjengen teller allerede 23 men vi har plass til tre til nå. Er det deg som hører til her kanskje?

Foto: Jan Tore Eriksen

Eilen Aalerud

Distribusjonsansvarlig

Vi søker hele tre fine og dyktige folk til gjengen vår. Kanskje er du digitalmarkedsfører eller innholdsprodusent på utkikk etter en spennende arbeidsplass og en flott gjeng?

Så kult at du er her og er interessert i å lese om hva vi trenger og tilbyr. Det MÅ være et tegn på at du trenger nye utfordringer på et flott sted! 😉

Under kan du lese om hver av de tre stillingene vi utlyser, først om de to innholdsprodusentstillingene og så SoMe-talentet vi søker. Generelt for alle gjelder følgende:

Vi kan tilby:

  • Du får jobbe med kjente merkevarer på tvers av bransjer
  • Kule sosiale arrangementer, som foosballturnering og turer til storbyer
  • Et ungt miljø, med gode, dyktige og kreative kolleger med masse kunnskap!
  • Flotte kontorlokaler ved Alexander Kiellands plass i Oslo, nærmere bestemt Waldemar Thranes gate 86B, med kantine, bar og takterrasse 😎
  • Arbeidsverktøy som Mac og iPhone
  • Kurs, konferanser eller annen kompetanseutvikling du ønsker å delta på og har behov for
  • Bli en viktig del av gjengen vår, med muligheter for å lære masse og på sikt spesialisere deg

NewsLab er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønnsuttrykk, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Andre opplysninger: Lønn etter avtale.

Tiltredelse: Så snart som mulig.

Søknad og CV sendes til eilen@newslab.no (for SoMe) eller kristiane@newslab.no (for innholdsprodusenter)

Søknadsfrist: asap, alle søknader vil bli vurdert fortløpende

For spørsmål om stillingen, kontakt:

Eilen, teamleder distribusjon, på e-post: eilen@newslab.no
Kristiane, daglig leder, på e-post: kristiane@newslab.no


Søkes: Populærkulturelt geni med god penn

Har du stålkontroll på popkultur og sosiale medier? Er du oppdatert på det siste på TV- og strømmefronten, og vet hvordan man skriver effektive Facebook-innganger og lager en kul GIF?

Da passer du perfekt inn i gjengen vår, og vi håper du vil lese videre.

Vi ser etter deg med stor interesse for serier og filmer, og med en beviselig evne til å formulere deg godt og tydelig.

Du kommer til å bruke mye tid på å skrive artikler, men også publisere i ulike systemer, beskjære bilder, skrive titler for nativeannonser og ordne Facebook-innganger. Kan du bittelitt videoredigering og litt enkel design også, ville det vært topp (men nå er vi kanskje grådige).

Mer om deg:

  • Du har erfaring fra journalistikk og/eller markedsføring. Eller du har noen helt fantastiske skriveprøver.
  • Du trives med å lage fine ting! Kanskje får du lede et team eller bli rådgiver etter hvert, men de neste par årene kommer du til å være innholdsprodusent - du vil skrive, fikse bilder og samarbeide med videoavdelingen om prosjekter.
  • Du trives med meget høyt tempo og får sjelden jernteppe av harde deadlines.
  • Du vet at det heter jernteppe, og ikke hjerneteppe (eller forresten, det er ikke SÅ farlig – men du vet i hvert fall at det heter “trilogi”, og ikke “triologi”).
  • Du er ikke bare opptatt av tekst, men har visuell teft! Forhåpentlig kan du Photoshop på et grunnleggende nivå.
  • Du syns det er gøy å bli målt på klikk og/eller lesetid – du liker å bli lest.
  • Du bruker tid på Insta, Snapchat og Facebook, og gjør deg tanker om hva som funker og ikke.
  • Du vet hva som skjer på TV- og strømmefronten fremover - og setter skikkelig pris på serier og filmer.

Nysgjerrig og god på formidling? NewsLab søker dreven innholdsprodusent

Er du en erfaren innholdsprodusent som liker en utfordring? Da hører du til på laget vårt!

Nå ser vi etter en dreven skribent som elsker å fordype seg i komplekse temaer og formidle innsikt og kunnskap på en engasjerende måte – enten det er via artikler, videoer eller et digitalt kurs.

Vi ser etter deg som:

  • Har noen års skriveerfaring, kanskje er du tidligere journalist men ikke nødvendigvis
  • Jobber strukturert og selvstendig
  • Ønsker å være med på hele reisen fra idé til publisering …
  • … og alt som kommer av analyse etter publisering, slik at neste sak kan gjøre det enda bedre
  • Evner å formidle komplekse ting på lettfattelig og engasjerende vis – samtidig som det er faglig godt forankret
  • Har interesse for temaer som teknologi og digitalisering, og evner å både se muligheter og utfordringer knyttet til disse

SoMe-talent eller digital markedsfører til distribusjonsavdelingen vår

Vi ønsker oss en digital markedsfører med god innsikt i sosiale medier, både organisk og betalt. Du er interessert i og har kunnskap om digital markedsføring, og vet godt hvilke tiltak som gir ønsket effekt i de ulike sosiale kanalene. Hos oss vil hverdagen din i stor grad bestå i å lage innhold til sosiale kanaler lage og tilpasse innhold (ofte i tett samarbeid med andre innholdsprodusenter og rådgivere), drifte annonsekampanjer, og rapportere på resultater.

Du vil holde deg oppdatert på nyheter og trender i sosiale kanaler, og kan komme med innspill som kan gjøre våre kunders sosiale kanaler enda bedre. Rundt deg vil du finne glede og støtte i et arbeidsmiljø bestående av flinke folk vi tør tippe du vil bli glad i (selv om det kan gå en kule varmt under de daglige foosball-kampene).

NewsLab er et innholdsbyrå som består av erfarne tidligere journalister, dyktige videografer og andre kreative og kunnskapsrike innholdsprodusenter og rådgivere. Vi er i dag 23 ansatte – de fleste med bakgrunn fra pressen. Mens innholdsproduksjon er og alltid vil være i kjernen av det vi gjør, tilbyr vi også rådgiving, strategier, kurs, PR og ekspertise på sosiale medier, distribusjon og SEO.

Vi er engasjerte i både faget vårt og temaene vi dekker og trives aller best når vi skal formidle komplekse tema og budskap på en engasjerende måte – enten det er teknologi, underholdning, reiseliv eller livsstil.

I tillegg er vi opptatt av å ha det gøy på jobb, og vi har samlet de flotteste folka i et sykt fint miljø med foosball, felleslunsjer og content-frokoster. Vi har vunnet «Årets contentbyrå» tre år på rad av Dagens Næringsliv og kundene våre.

Dine arbeidsoppgaver (det er ikke forventet at du kan alt dette fra før):

  • Skrive tekster og lager kreativer til organiske poster og annonser i sosiale kanaler
  • Sette opp og administrere annonsekampanjer på Facebook, Instagram, Snapchat, og LinkedIn
  • Produsere posteplaner og lage ideer for kampanjer til sosiale medier
  • Publisere innhold i CMS (publiseringssystem) og SoMe
  • Holde deg oppdatert på det nyeste innen sosiale medier og annonsering
  • Være med i drodlemøter for distribusjonskampanjer
  • Bistå i optimalisering av Google Ads
  • Bruke analyseverktøy som Google Analytics, og lage rapporter
  • Gjøre søkeordsanalyser og andre SEO-tiltak
  • Delta i møter med kunder og samarbeidspartnere
  • Arbeid med influensere

Litt om deg:

Du elsker sosiale medier, og kan ut og inn på både Instagram, TikTok, Snapchat, Facebook, og gjerne LinkedIn, Twitter og YouTube. Kanskje Reddit også? Vi trenger deg som er oppdatert på de nye funksjonene, filtrene, og lingoen

  • Utadvendt, sosial og glad i folk
  • Utdannelse innen markedsføring, digital kommunikasjon, journalistikk, mediefag, grafisk design eller reklame. Dette er en fordel, men ikke noe krav
  • Du har gjerne litt erfaring med Photoshop eller lignende redigeringsprogrammer, og kan slenge sammen en fin kreativ når det trengs
  • Du har et digitalt hode, et visuelt øye og er glad i å skrive
  • Lærer fort, liker å arbeide strukturert og ryddig