
Kampanje og navnebytte for UiOs «hemmelige» nanotech-studium
Nanotech forbindes med Trondheim. Vi viser at det er minst like kult i Oslo. Les mer
Hvordan påvirker kommersielt innhold i dataspill barn og unge? Svaret på det og en rekke andre spennende spørsmål fikk flere hundre se live på Facebook!
Medietilsynet arrangerer hvert år en dataspillkonferanse, med mål å sette søkelys på en rekke viktige spørsmål:
Hvordan påvirker kommersielt innhold i dataspill barn og unge? Hvordan kan spill brukes i skolen og hva innebærer det egentlig å drive med e-sport?
Og finnes det egentlig håp for unge som trekker seg tilbake og «forsvinner inn» i dataspill (spoiler: så absolutt!)?
Senhøsten 2020 kunne ikke konferansen arrangeres fysisk, men den ble likevel en mer enn brukbar suksess, om vi får si det selv. NewsLab produserte nemlig en livesending på Facebook, som fikk god respons og som flere hundre mennesker fulgte i sanntid.
Medietilsynet har for øvrig brukt NewsLab på flere prosjekter knyttet til spill. Vi har også skrevet flere artikler, blant annet om Gamingkontakten og deres viktige arbeid.
Nanotech forbindes med Trondheim. Vi viser at det er minst like kult i Oslo. Les mer
Hvis du ventet barn og ville holde det hemmelig for Facebook … hadde du klart det? Les mer
For noen betyr Småkraft muligheten til å bli boende på familiegården. Les mer