
Lynrask «London»-promo for Podimo
Vi hvilte ikke på laurbærene da vi fikk en dyrebar time med Norges beste skuespillere. Les mer
Hvordan påvirker kommersielt innhold i dataspill barn og unge? Svaret på det og en rekke andre spennende spørsmål fikk flere hundre se live på Facebook!
Medietilsynet arrangerer hvert år en dataspillkonferanse, med mål å sette søkelys på en rekke viktige spørsmål:
Hvordan påvirker kommersielt innhold i dataspill barn og unge? Hvordan kan spill brukes i skolen og hva innebærer det egentlig å drive med e-sport?
Og finnes det egentlig håp for unge som trekker seg tilbake og «forsvinner inn» i dataspill (spoiler: så absolutt!)?
Senhøsten 2020 kunne ikke konferansen arrangeres fysisk, men den ble likevel en mer enn brukbar suksess, om vi får si det selv. NewsLab produserte nemlig en livesending på Facebook, som fikk god respons og som flere hundre mennesker fulgte i sanntid.
Medietilsynet har for øvrig brukt NewsLab på flere prosjekter knyttet til spill. Vi har også skrevet flere artikler, blant annet om Gamingkontakten og deres viktige arbeid.
Vi hvilte ikke på laurbærene da vi fikk en dyrebar time med Norges beste skuespillere. Les mer
Derfor går nordmenn mann av huse for å se en dokumentar om aldrende menn og deres store lidenskap. Les mer
Slik bidrar vi i kampen mot beslutningstretthet. Les mer