Arbeider

Kom kom alle internasjonale bedrifter, investorer og gründere! Etabler dere i Oslo!

Vi utviklet innholdet til en verktøykasse samt utformet og gjennomførte en kommunikasjonskampanje for Oslo Business Region.

På oppdrag fra Oslo Business Region fikk NewsLab i oppgave å promotere konseptet Oslo Compact City. Vi utviklet innholdet til en verktøykasse samt utformet og gjennomførte en kommunikasjonskampanje knyttet til hvordan OBR kan få aktører til å ta denne verktøykassen i bruk.

Oslo Business Region (OBR) styrker startupmiljøet i stor-Oslo ved å skape koblinger mellom startups, investorer og mennesker.

Vårt oppdrag for OBR var å bidra til å få flere internasjonale bedrifter, investorer og mennesker til å etablere seg i Oslo. Med naboer som Stockholm, København og ikke minst Helsinki som alle har en tydelig profil innen oppstartsmiljøer verden rundt er konkurransen hard og målgruppen kresen. Prosjektet Oslo Compact City er en del av Oslo Brand Alliance.

For å nå ut til et internasjonalt publikum, var vår tilnærming at vi måtte fortelle om Oslo på en ny måte, med eksempler som ikke var brukt for mange ganger tidligere.

Ingen er bedre til å fortelle historien om spennende selskaper og startups enn de som har startet dem eller har ledende roller i etablerte selskaper, derfor fant vi 7 forskjellige mennesker som alle har en naturlig tilhørighet til OBRs kjernevirksomhet og lot dem fortelle med egne ord hva det er de synes er best med å flytte til, jobbe i eller starte en bedrift i Oslo.

I form av artikler, bilder og filmer lar vi blant annet Alexandra fra Tyskland fortelle om jobben sin som innen maskinlæring men også hvorfor hobbyen hennes som ultrasyklist passer perfekt i Oslo. Belgiske Guy Maurice er grunnlegger og CEO i B´zeos som ønsker å redusere forbruket av plast ved å utvikle et alternativ basert på tang, og setter pris på at “Oslo is a capital, but it feels more like a town”.

Norske Hanne Mette Christensen, CEO i Life Science Cluster, forteller oss hvordan hun i hele sitt yrkesaktive liv har evnet å balansere familieliv og karriere, fordi det er mulig gjennom den norske velferdsstaten som gir alle rett til barnehage og hvor far også oppfordres til å ta sin del av fødselspermisjonen.

Alt dette er unike og autentiske historier fra Oslo som viser frem nye sider av byen og som skal få flere til å vurdere å flytte hit for å jobbe her, etablere en egen bedrift - eller en familie.

Innholdet som er produsert skal i tillegg til å være tilgjengelig på OBRs hjemmeside også distribueres i sosiale kanaler men også deles i deres nettverk og med deres samarbeidspartnere i Norge, og internasjonalt.

For å skape oppmerksomhet rundt lanseringen av verktøykassen hyret vi inn en kjent grunder fra Oslo til å delta i lanseringsfilmen: Isabelle Ringnes.

Nettsiden kan du besøke her eller du kan se videoene her:

Flere arbeider

Kanskje det er Småkraft, men desto mer viktig!

Småkraft ønsket å vise frem at Småkraft for noen betyr ikke bare grønn kraft men også økonomisk trygghet og muligheten til å bli boende på familiegården. Les mer